مدیریت امور دانشجویی

دکتر یگانه حشمتی
(دکترای تخصصی مدیریت آموزشی)
پست الکترونیکی: HeshmatiY۱@mums.ac.ir
تلفن تماس با دفتر: ۰۵۱۳۸۸۲۳۲۶۰ داخلی: ۴۱۰
معرفی مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
مدیریت امـور دانشجویی از جمله حساس ترین مراکز دانشــگاه بوده که ارتباط مسـتقیمی با دانشجویان دارد و فـراهم کننده نیــازهای عمومی دانشجویان است. این مدیریت زیر نظر مستقیم معاونت دانشــجویی و فرهنگی دانشگاه به فعالیت می پردازد و از سه اداره شامل:
۱. اداره امور خوابگاهها (امور مربوط اسکان و تعیین اتاق، ثبت اطلاعات در سامانه و ...)
۲. اداره امور تغــذیه (امور مربوط به پخت و توزیع غذا، فعال سازی کارت تغذیه و ...)
۳. اداره رفاه و خدمات دانشجویی (امور مربوط به وام، تسویه حساب، بیمه دانشجویان، کار دانشجویی و...)
مدیریت دانشجویی در حال حاضر در ساختمان شماره ۳ (داروسازی قدیم) واقع شده و تلاش در جهت بهـبود وضعیت رفـاهی دانشجویان، زیباسازی خــوابگاه های دانشجویی، اسـتفاده حداکثری از ظرفیت خــوابگاهها برای اسکان دانشجویی و ... از جمله سیاستهای کلی این مدیریت میباشد.
شرح وظایف کارشناس امور دانشجویی
نظارت بر حسن اجرای آیین نامه ها، دستورالعمل ها و بخشنامه های ابلاغی با نظر مدیریت محترم
|
برنامه ریزی برای انجام امور و فرآیندهای مربوط به امور بین بخشی و برون بخشی دانشجویان
|
پیگیری و برسی درخواست امور صنفی دانشجویان تا حصول نتیجه
|
تهیه گزارشات دوره ای و مقطعی مورد درخواست مدیریت محترم
|
جمع آوری و بارگزاری اطلاعات و آمار مورد نیاز حوزه در سامانه های مربوطه
|
پایش پیشرفت برنامه عملیاتی حوزه دانشجویی و بارگزاری مستندات در سامانه های حوزه دانشجویی
|
شرکت در جلسات اعتبار بخشی حوزه های خوابگاه، تغذیه دانشجویان و انجام فرآیند اعتبار بخشی و ثبت اطلاعات
|
همکاری در تهیه و تدوین قرارداد های مربوط به امور دانشجویی (اسکان، تغذیه و ...) با هماهنگی مدیر مربوط و واحدهای مرتبط
|
پیگیری و نظارت بر تشکیل شورای های صنفی با نظر مدیریت محترم
|
مشارکت در نیازسنجی و تدوین بسته های آموزشی کارکنان حوزه امور دانشجویی
|
مسئول دفتر مدیریت دانشجویی
حسین رعایی
تلفن: ۳۸۸۲۳۲۵۸ داخلی ۴۱۰
Raaeeh2@mums.ac.ir
وظایف دفتر مدیریت دانشجویی
۱ - تنظیم برنامه ملاقاتها ، جلسات و کمیسیونها و مطلع ساختن مقامات یا افرادشرکت کننده در جلسه.
۲ - ابلاغ دستورات صادره مدیریت محترم به اشخاص ذیربط و واحدهای تابعه برحسب خط مشی تعیین شده و پیگیری آنها
۳ - دریافت نامه ها ، اوراق و سایر مکاتبات رسیده و ثبت و انجام اقدامات لازم درخصوص ارجاع نگهداری و بایگانی آنها .
۴ - تهیه پیش نویس برخی نامه ها و گزارشات .
۵ - راهنمایی و پاسخگویی مراجعین و فراهم آوردن امکانات انجام درخواستهای متقاضیان و مراجعه کنندگانی که تقاضای آنان بدون ملاقات با مقام ذیربط امکانپذیراست .
۶ -گزارش مطالب و وقایع روزانه به مدیریت محترم .