معاونت فرهنگی و دانشجویی

اداره تغذیه

اداره تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با هدف اصلي تامین غذای دانشجویان و نظارت مستمرعلمی و عملي بر کیفیت و کمیت آن فعالیت می نماید .

رئیس اداره تغذیه                                       

امیر احسان اسماعیل زاده                                           




معرفی همکاران اداره تغذیه

نام و نام خانوادگی

سمت

   

علی طالبان

کارشناس تغذیه        

نرگس خشنود

                     کارشناس تغذیه   

سیده عارفه سید حسینی مقدم

                     کارشناس تغذیه  

نونا ملائکه

کارشناس بهداشت  و ایمنی مواد غذایی

مریم ثقفی

کارشناس  بهداشت  و ایمنی مواد غذایی

سمیه میر حسینی

کارشناس بهداشت محیط

جواد نظری

مسئول سامانه تغذیه

علی فعال

مسئول سامانه تغذیه

فهیمه گل محمدی 

مسئول سامانه تغذیه

امیر شریفی

مدیراجرایی آشپزخانه

معرفی اداره تغذیه در یک نگاه

 

این اداره با برخورداری از ۱۱ نفرکارمند در بخش اداری و ۵۴ نیروی اجرایی در بخش تهیه ، طبخ و  توزیع غذا  ، مسئولیت سازمان دهی و اداره غذا خوری های دانشجویی را بر عهده دارد و کلیه امور مربوط به تغذیه دانشجویان اعم از برنامه ریزی ، ارائه آمار و اطلاعات، نظارت بر فرایندهای خرید، نگهداری ، آماده سازی،  طبخ و توزیع غذا و نظارت بر مسائل بهداشتی و هماهنگی کلیه امور مرتبط با غذای دانشجویان را انجام می دهد.

در حال حاضر تهیه غذای دانشکده های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و مجتمع خوارزمی و دانشجویان ساکن۸ خوابگاه تحت پوشش ، همچنین تهیه غذای کارکنان ستاد معاونت  فرهنگی و دانشجویی ،  برگزاری و پذیرایی مدعوین کلیه مناسبت های معاونت فرهنگی و دانشجویی نیز از جمله وظایف این اداره می باشد.

اداره تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با هدف اصلي تامین غذای دانشجویان و نظارت مستمربر کیفیت و کمیت غذا در راستای فراهم نمودن هر چه بیشتر رضایتمندی دانشجویان عزیز می کوشد.

رسالت  اداره تغذیه 

  ۱- ارائه غذای سالم و بهداشتی  با کیفیت بالا با هدف تامين نيازهاي گروه سني خدمت گيرنده
  ۲- ايجاد تنوع در برنامه غذايي با درنظر گرفتن دريافت بهينه مواد غذايي مورد نياز
  ۳- اجرای  کیفی و کمی استانداردها و موازین بهداشتی
   ۴-ايمن سازي محيط کار
   ۵- بهسازي فضاي سالن هاي غذا خوري و آشپزخانه
   ۶- استفاده ازروشهای جایگزین جديد پخت صنعتي غذا و اهتمام در جهت صنعتي سازي سيستم طبخ غذا
   ۷- ارتقا اهداف و عملکرد اداره  در راستاي بهبود معيشت دانشجويان

شرح وظایف کارشناسان اداره تغذیه   :

 

کنترل کیفیت اجناس و اقلام خریداری شده از نظر داشتن علامت استاندارد، تاریخ تولید، انقضاء و کنترل علایم ظاهری محصول

استعلام از سامانه غذا و دارو در خصوص تأیید استاندارد مواد  اولیه مصرفی

نمونه برداری تصادفی از مواد غذایی و گرفتن تائیدیه قابلیت مصرف بودن آن ازآزمایشگاه مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه

نظارت بر رعایت موازین بهداشتی در فرآیند های مدیریت خدمات غذایی (نگهداری ، آماده سازی، طبخ ، و توزیع غذا ...)

نظارت بر وضعیت بهداشت و سلامت کارکنان دست اندر کار در امر طبخ و توزیع غذا

نظارت بر دما و رطوبت و نحوه چیدمان صحیح مواد غذایی در انبارها و سردخانه ها

نظارت بر بهداشت فضای آشپزخانه ، سالن های غذا خوری  و تجهیزات طبخ و توزیع غذا

نظارت بر کیفیت وکمیت غذا

نظارت بر  سيستم اطفا حريق اعم از خرید ، نصب و شارژ کپسول هاي آتش نشاني  در فضاهای طبخ و توزیع غذا

پیگیری جهت خرید و  تعمیر تجهیزات مورد لزوم در آشپزخانه ها و غذا خوری  ها و انجام امور عمرانی در محل های مذکور

تنظیم آنالیز منوهای غذایی  براساس استانداردهای مربوطه

تنظیم ، تعریف و  تغییر برنامه غذایی ماهیانه در سامانه  تغذیه  جهت رزرو غذا توسط دانشجویان   

تهیه  آمار روزانه  دانشجویان و پرسنل جهت طبخ و توزیع غذا

بررسی نظرسنجی میزان رضایتمندی دانشجویان از کیفیت و کمیت  غذا ونحوه خدمات رسانی

پاسخگویی به انتقادات و پیشنهادات دانشجویان در حدوظایف شغلی 

تدوین برنامه نرم افزاری سامانه تغذیه شامل؛ تنظیمات عمومی، قیمت غذا، تعریف  گروههای مختلف خوابگاهی و غیر خوابگاهی

انجام تغییرات مورد نیاز در برنامه نرم افزاری سامانه تغذیه  به منظور دسترسی سریع و آسان دانشجویان به امکانات مختلف برنامه

کنترل و بررسی ارتباط دستگاههای تحویل غذا در غذا خوری ها  با  نرم افزار تغذیه  و رفع مشکلات مربوطه

پاسخگوئی و رفع مشکلات دانشجویان در مورد سامانه تغذیه

فعال کردن کارت تغذیه دانشجویان  با ثبت اثر انگشت

تهیه لیستهای ارسالی غذا جهت توزیع در محل های خارج از غذا خوری  پردیس (دانشکده ها و خوابگاهها)              

تنظیم اطلاعیه  های داخلی و اطلاع رسانی از طریق سامانه تغذیه  و فضای مجازی

تامين غذاي دانشجويان جديدالورود و همراهیان آنها

تامین غذا جهت  مناسبت ها ، اردو ها  ، مراسمات و جلسات برگزار شده در حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی

بازدید از واحدهای دخیل در امر طبخ و توزیع غذا در سطح دانشکده ها ی اقماری و سایر دانشگاهها

انجام امورات اداری پرسنل دست اندر کار طبخ و توزیع غذا          

تهیه گزارش  عملکرد ماهیانه و فصلی اداره تغذیه

برگزاری دوره های آموزش بهداشت و تغذیه برای پرسنل واحد خدمات غذایی

 

 قوانین و مقررات اداره تغذیه

 

** جهت  افزایش قدرت انتخاب و رضایتمندی دانشجویان و با هدف ارائه  غذایی  متفاوت و متناسب ، در وعده های غذایی ناهار و شام دو منوی مختلف قرارداده مي شود.

** منو ها شامل 25  نوع مختلف غذای برنجی ،  26 نوع مختلف خوراک و 20 نوع مختلف غذای نیم پرس  می باشد .

**توزیع صبحانه به صورت انتخاب پک هفتگي با قابليت رزرو يکبار در هفته مي باشد. صبحانه رزرو شده توسط دانشجويان ، به صورت

بسته بندی همرا ه با وعده غذایی شام در همان روز تحويل مي شود.

**میانگین غذای ارائه شده در وعده ناهار 3500 پرس و در وعده شام 2000 پرس می باشد.علاوه بر تامین غذای کلیه دانشجویان خوابگاهی ، غیر بومی غیر خوابگاهی و  بومی ،  تامین غذای پرسنل شیفتی معاونت فرهنگی و دانشجویی  و برنامه های واحد های مختلف معاونت  بر  عهده اداره تغذیه می باشد.

**غذا در حال حاضر به دوصورت بسته بندی در ظروف آلومینیومی و سرو در ظروف غذاخوری  به دانشجویان ارائه می شود.

**دانشجويان با ارئه کارت دانشجويي جهت فعال کردن و ثبت اثر  انگشت در سامانه تغذيه ميتوانند شخصا به سالنغذا خوری پرديس مراجعه و نسبت به فعال سازی کارت خود اقدام وسپس جهت رزرو غذا به سايت اداره تغذيه به  آدرس      http://stufood.mums.ac.ir    مراجعه نموده و با توجه به برنامه غذايي ارائه شده نسبت به انتخاب روز ، وعده غذايي ، نوع غذا ، و سالن غذا خوري  مورد نظر خود  اقدام  نمايند.

     ** برنامه غذایی شامل صبحانه، ناهار و شام می‌باشد که توسط اداره تغذیه معاونت فرهنگی و دانشجویی تنظیم و در سامانه تغذیه قابل رؤیت است که دانشجویان می‌توانند براساس آن ژتون غذایی هفته آینده را خریداری نمایند.

**در صورتی که جزو دانشجویان خوابگاهی باشید هر سه وعده و در غیر این صورت تنها وعده ی ناهار برای شما قابل مشاهده است.

**در انتخاب سالن غذاخوری  دقت لازم را داشته باشید زیرا فقط در سالن غذاخوری که انتخاب کرده اید امکان دریافت غذا را خواهید داشت.  

**جهت سهولت خودتان ، غذا ها را به صورت هفتگی رزرو کنید.

** جهت رفاه حال دانشجویان خوابگاهی در ایام امتحانات پایان ترم  و در ماه مبارک رمضان ، در روزهای جمعه نیز توزیع غذا

صورت می گیرد.

       ** تحویل غذا فقط از طریق کارت‌ دانشجویی معتبر و مختص خود فرد یا اثر انگشت امکان‌پذیر است. لذا تأکید می‌شود در نگهداری کارت‌ دقت کافی داشته باشید. صدور کارت المثنی با تائید حراست دانشکده و گذشت زمان و انجام مراحل قانونی امکان‌پذیر است.

       **چنانچه دانشجو کارت تغذیه خود را جهت استفاده در اختیار شخص دیگری قرار دهد مشمول پرداخت هزینه در قبال آن خواهد

                 شد که توسط شورای تغذیه دانشگاه مصوب می گردد.

 

 **در طول سال تحصیلی وعده غذایی ناهار جهت کلیه دانشجویان در  سالن های غذا خوري تحت پوشش اداره تغذیه  ، وعده غذایی شام و صبحانه صرفا جهت دانشجویان ساکن در خوابگاه ها درسالن غذا خوري پردیس ، و جهت دانشجویان ساکن خوابگاه شهید کاظمیان و خوابگاه  قائم در همان محل توزیع می گردد.

**دانشجویانی که در نیم‌سال جاری، انتخاب واحد ندارند، حذف ترم کرده‌اند، مرخصی تحصیلی گرفته‌اند و یا از پایان نامه خود دفاع کرده‌اند، مجاز به استفاده از غذاخوری‌های دانشگاه نیستند.

** دانشجویان جهت رزرو  غذا می توانند تا 48 ساعت قبل از وعده مربوطه  اقدام نمایند .                                                                                                                   

** مدت زمان لازم برای لغو غذای رزرو شده ،  48 ساعت قبل از توزیع آن وعده با برگشت کامل پول غذا، امکان‌پذیر است.

         ** در صورتی که دانشجو موفق به رزرو غذای  هفتگی نگردد در صورت وجود غذای اضافی در سالن غذا خوری ، می‌تواند در ساعاتی  که توسط اداره تغذیه مشخص شده است  اقدام به خرید غذای روز فروش  نماید . که هزینه آن معادل دو برابر قیمت مصوب قبض غذا خواهد بود.

  **دانشجویان در صورت رزرو غذا و عدم دریافت آن ، تا دو بار در هر ماه می توانند مجددا از خدمات رزرو غذا استفاده نمایندو در صورت تکرار بار سوم  به ازای هر وعده عدم دریافت غذا ملزم به پرداخت نصف مبلغ  قیمت تمام شده غذا خواهند شد.

**دقت نمایید مبلغ اعتبارموجود درکارت شما کمتر از مبلغ وعده هایی که می خواهید رزرو نمایید، نباشد و حتماً نسبت به شارژ به موقع کارت خود اقدام نمایید.

**بیرون بردن غذا با ظروف مخصوص غذاخوری، ممنوع است، و در صورت نیاز، فقط با تهّیه ظروف یکبار مصرف  امکان‌پذیر خواهد بود.

**وزن غذای توزیع شده  به میزان استانداردتعریف شده  اداره تغذیه می باشد و امکان توزیع غذا بیشتر از گِرَم تعریف شده، به دلیل رعایت حقوق دیگران وجود ندارد.

    **دانشجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد پس از بررسی و تایید نهایی معاونت فرهنگی و دانشجویی         امکان استفاده از غذای رایگان را خواهند داشت.

     **تحویل غذا به دانشجویان در فصل تابستان ،  منوط به ارائه گواهی تایید شده معاونت آموزشی دانشکده مربوطه و تایید مدیر دانشجویی می باشد.   

 

۱- در صورت گم کردن یا شکستگی کارت دانشجویی چگونه کارت المثنی دریافت نمایم؟ 

با مراجعه به حراست دانشکده ، درخواست صدور کارت المثنی نموده و پس از دریافت کارت جدید با مراجعه به اپراتورسامانه تغذیه در سالن غذا خوری کوی پردیس و ثبت اثر انگشت ، کارت دانشجویی جهت استفاده از خدمات تغذیه فعال می گردد.

۲-جهت افزایش اعتبار مالی کارت دانشجویی ام چه اقدامی انجام دهم؟

با مراجعه به سامانه تغذیه ، افزایش اعتبار مالی کارتتون رو انجام دهید.

۳-در صورت عدم داشتن گروه برای رزرو غذا چه کنم؟

بعد از حل مشکلات مربوطه ( انتخاب واحد کردن،تکمیل اطلاعات بطور کامل در آموزش کل ) کلیه دانشجویان مجاز به رزرو ناهار می باشند. دانشجویان ساکن در خوابگاه ها بعد از تاییدیه خوابگاه ، در سامانه تغذیه مجاز به رزرو صبحانه و شام خواهند بود .
انتخاب سلف مورد نظر بر اساس لیست های دریافتی از آموزش دانشکده ها توسط مسئول سامانه تغذیه در اداره تغذیه کوی پردیس
انجام می شود.

۴- اگر کارتم را فراموش کردم چه کنم؟

از آنجاییکه دریافت غذا به دو صورت کارت دانشجویی و اثر انگشت امکان پذیر می باشد در این مواقع مشکلی در تحویل غذا پیش نمی آید و امکان دریافت غذا با اثر انگشت وجود دارد.

۵- اگر فراموش کردم غذا رزرو کنم چه کنم؟

با توجه به ساعت روز فروش غذا در غذا خوری مربوطه با مراجعه به دستگاه تحویل فیش غذا یا نیروی توزیع کننده غذا( بسته به نوع توزیع غذا در غذا خوری ) اقدام به تهیه غذای روز فروش نمایید. داشتن اعتبار مالی قبل از تهیه غذای روز فروش الزامیست.
۶- اگر غذا را رزرو اما هنگام دریافت غذا کارتم را فراموش کردم چه کنم؟
با استفاده از اثر انگشت از دستگاه فیش غذا تهیه نمایید.

غذاخوری های زیر مجموعه  اداره تغذیه

غذا خوری مرکزی پردیس :

این غذا خوری در بلوار وکیل آباد، وکیل آباد ۲،  انتهای بلوار شهید باهنر ودر کوی پردیس  دانشگاه  علوم پزشکی مشهد واقع شده است  که  عمده ترین فعالیتهای تهیه، نگهداری مواد اولیه غذایی و نیز طبخ و توزیع  صبحانه ، ناهار  و شام دانشجویان و پرسنل معاونت فرهنگی و  دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد را بر عهده دارد.

 

واحد پاسخگویی سامانه تغذیه دانشجویان :

 این واحد در طبقه همکف سالن غذاخوری پردیس واقع شده است و به هر دو سلف خواهران و برادران دسترسی دارد  و پاسخگویی به دانشجویان جهت رفع مشکلات سامانه تغذیه در این واحد  انجام می پذیرد.

تریا دانشکده داروسازی :

این تریا در طبقه همکف  دانشکده داروسازی و در ضلع شمالی دانشگاه فردوسی  واقع شده است و  توزیع ناهار برای دانشجویان آن دانشکده را بر عهده دارد.


غذا خوری  مجتمع خوارزمی :

این غذا خوری در طبقه دوم مجتمع خوارزمی  و در ضلع شمالی دانشگاه فردوسی  و کنار  دانشکده  پزشکی واقع شده است و  توزیع ناهار برای دانشجویان دانشکده های  پرستاری و مامایی ،  بهداشت ،  پیراپزشکی و طب سنتی را بر عهده دارد.

غذا خوری دانشکده دندان پزشکی :

این غذا خوری در طبقه دوم دانشکده دندان پزشکی و درضلع شمالی دانشگاه فردوسی واقع شده است و توزیع ناهار برای دانشجویان آن دانشکده را بر عهده دارد.

تریا  دانشکده پزشکی :

این تریا در طبقه همکف  دانشکده پزشکی و درضلع شمالی دانشگاه فردوسی واقع شده است و توزیع ناهار برای دانشجویان دانشکده پزشکی را بر عهده دارد.

 

 

رئیس اداره تغذیه

بلوار شهید باهنر ، دانشگاه فردوسی مشهد ، ساختمان شماره ۳ (دانشکده داروسازی سابق)

اداره تغذیه

بلوار وکیل آباد- وکیل آباد 2، انتهای بلوار باهنر، پردیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اداره تغذیه 
کارشناسان اداره تغذیه :  ۳۸۸۱۶۴۹۴  و ۳۸۸۲۸۲۹۹  داخلی ۲۲۶۴ 

مسئول سامانه  تغذیه : ۳۸۸۲۸۲۹۹ داخلی -۲۲۶۳

کدپستی: ۹۱۷۷۹۴۳۷۰۷

 https://stufood.mums.ac.ir