
کارگاه آموزشی «نقش تنظیم هیجانات در تعامل با دانشجویان» ویژه استادان مشاور دانشکده پیراپزشکی به همت مرکز مشاوره مبتنی بر سبک زندگی دانشگاه برگزار شد.
به گزارش مفدا مشهد، در راستای ارتقای تعامل درونسازمانی میان واحد استاد مشاور و مرکز مشاوره مبتنی بر سبک زندگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، کارگاه آموزشی با عنوان «نقش تنظیم هیجانات در تعامل با دانشجویان» ویژه استادان مشاور دانشکده پیراپزشکی، در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۴۰۴ در سالن کنفرانس نیکاندیش مجتمع خوارزمی برگزار شد.
در این کارگاه، فاطمه مرادی، روانشناس مرکز مشاوره، بهعنوان مدرس حضور داشت و در ابتدای جلسه به اهمیت و نقش هیجانات در زندگی افراد پرداخت. وی تأکید کرد که شناخت و درک صحیح هیجانات خود و دیگران، نقش کلیدی در شکلگیری ارتباط مؤثر با دانشجویان دارد.
وی سپس، به مفهوم «سواد هیجانی» اشاره کرده و شناسایی و نامگذاری هیجانات را نخستین گام در مسیر کسب این مهارت دانست. در ادامه، مرحله دوم تنظیم هیجانات یعنی «بلوغ هیجانی» مورد بررسی قرار گرفت. خانم مرادی با بیان تأثیرات بلوغ هیجانی در درک صحیح از خود، دیگران و جهان پیرامون، خاطرنشان کرد که یکی از شاخصهای مهم در رسیدن به این مرحله، به رسمیت شناختن احساسات و معتبر دانستن آنهاست.
در بخش پایانی کارگاه، روانشناس مرکز مشاوره به شیوههای ارتباط همدلانه، مؤثر و سازنده با دانشجویان پرداخت و بر اهمیت پذیرش احساسات آنان در فرآیند مشاوره و راهنمایی تأکید کرد.

همزمان، کارگاه دیگری نیز با عنوان «نقش تنظیم هیجانات در تعامل با دانشجویان» برگزار شد، در این کارگاه، فاطمه مرادی، روانشناس مرکز مشاوره، به اهمیت شناخت و تنظیم هیجانات در تعاملات انسانی پرداخت. وی شناسایی و نامگذاری هیجانات را گام نخست در کسب سواد هیجانی دانست و مرحله بلوغ هیجانی را بهعنوان مرحلهای کلیدی در درک صحیح از خود، دیگران و جهان معرفی کرد. همچنین، به رسمیت شناختن احساسات و اعتبار دادن به آنها بهعنوان یکی از ملاکهای بلوغ هیجانی مورد تأکید قرار گرفت. در بخش پایانی، نحوه برقراری ارتباط همدلانه و پذیرش احساسات دانشجویان بهعنوان یکی از ارکان تعامل سازنده مطرح شد.
گفتنی است، در پایان این نشست های آموزشی، گواهی حضور به شرکتکنندگان اعطا شد و برنامهریزی جهت برگزاری دورههای تکمیلی در حوزههای مرتبط در دستور کار قرار گرفت.

