
در این نشست پیرامون اصول و مبانی و راهکارهای هویت بخشی به جوانان بحث و تبادل نظر شد.
به گزارش مفدا مشهد، چهارمین جلسه پاتوق فرهنگی ویژه معاونان، مدیران ، کارشناسان و دغدغه مندان فرهنگی عضو شبکه جامع دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان خراسان رضوی عصر روز دوشنبه۲۳ دی ماه ۹۸ با حضور استاد معماریانی و میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سالن شورای دانشکده پزشکی این دانشگاه برگزار شد.
در این دوره توانمندسازی، ابتدا کارشناسان و مدیران فرهنگی حاضر در نشست به بیان نقطه نظرات خود پیرامون هویت بخشی به دانشجویان اشاراتی داشتند و سپس استاد جلیل معماریانی به اصول و مبانی و راهکارهای هویت بخشی به جوانان و به خصوص دانشجویان اشاره کرد و گفت: نیازهای جوانان امروز، با نیازهای جوانان قدیم تفاوتی نکرده است، تنها فرق، در مهندسی نیازهاست. وی افزود: عشق در همه انسانها هست،انسان همان انسان است زیبایی را دوست دارد احساس تعلق را دوست دارد به دلیل شرایطی که در محیط تغییر کرده فقط روش برخورد با آن فرق کرده است، وگرنه بچههای ما در حال حاضر فیلم می بینند بچه های قدیم هم فیلم می دیدند و به دیدن فیلم علاقه داشتند اما در گذشته با مشقت بیشتر و در حال حاضر با راحتی بیشتر!
این کارشناس فرهنگی در ادامه گفت: انس جزو نیازهای اصلی بچههاست، جوانان اسطوره و مدل را دوست دارند پس باید برای آنها الگوهای خوبی باشیم فقط کافیست با آنها نشست و برخاست کنیم بدون آنکه بخواهیم مطلبی را به آنها القاء کنیم.
وی تاکید کرد: نیاز جوانان در بحث هویت بخشی، در دو موضوع خلاصه می شود: ۱- وجود الگوهای توانمند۲- امنیت جوان اگر احساس امنیت کند هویت پیدا می کند. و ما مسئول ارائه این امنیت به آنها هستیم با خوب شنیدن، با عدم قضاوت سرسری و عدم انتظار تغییر آنی در دانشجویان.
استاد معماریانی تصریح کرد: خودآغاز گری رمز موفقیت است و این هویت بخش است اگر ما بعد از اشتباه عذرخواهی کنیم بچه ها هم یاد می گیرند و در می یابند که انسان ممکن است اشتباه کند، برخورد درست با اشتباه مهم است. "حق پذیری هویت بخش است"
وی ادامه داد یکی دیگر از ارکان هویت بخشی مسئولیت دادن است، خودانگیختگی در جوانان هویت بخش است، همچنین تکریم و تفویض اختیار.
در ادامه مبحث دانشگاه ترمیمی مطرح شد و راهکارهای اجرایی دانشگاه ترمیمی مورد بررسی قرار گرفت و نتیجه گیری به نشست بعدی موکول شد.
![]() |
![]() |