نگاهی به آمار تولیدات رسانه ای و عملکرد مفدا مشهد در پوشش رسانه ای روایت یک دیدار در ایام پیاده روی اربعین، مفدا مشهد با پوشش رسانهای دقیق، جلوههایی از خدمترسانی، همدلی و شور معنوی دانشگاهیان را به تصویر کشید.
به گزارش مفدا مشهد، در روزهایی که میلیونها زائر از سراسر کشور و جهان به سوی کربلا رهسپار میشوند، نقش رسانهها—بهویژه رسانههای دانشگاهی—در روایتگری، اطلاعرسانی و تقویت همبستگی ملی بیش از هر زمان دیگری برجسته میشود. در چنین مناسبتهایی، هیچ خدمت فرهنگی، اجتماعی یا بهداشتی بدون پوشش رسانهای نمیتواند تأثیر لازم را در میان دانشجویان و دانشگاهیان داشته باشد.
در همین راستا، تیم رسانهای مفدا مشهد بهعنوان رسانه تخصصی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در ایام اربعین حسینی، نقشی کلیدی در مستندسازی، روایتگری و حفظ انسجام دانشگاهی ایفا کرد و به بازوی ارتباطی دانشگاه با دانشجویان، زائران و خادمان تبدیل شد.
مفدا مشهد با مشارکت دانشجویان، و سایر همکاران معاونت فرهنگی و دانشجویی، با حضوردر مسیرهای پیادهروی، موکبها و مراکز خدمترسانی، با تولید و انتشار اخبار، گزارشها و محتوای متنوع رسانهای، روایتگر حضور پرشور دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه در پیاده روی و خدمترسانی به زائران بودند. این تلاشها نقش مهمی در تقویت روحیه جمعی، همدلی و ارتقای معنویت در فضای دانشگاهی داشت.
در این ایام، روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، توانست ۱۶ کلیپ تخصصی در حوزه تدابیر پزشکی برای زائران پیاده اربعین با عنوان استودیو اربعین، ۵ گزارش تصویری از فعالیتها و حضور دانشجویان و کادر درمان دانشگاه، در موکبها و مسیر پیادهروی، ۵ عکسنوشت و اینفوگرافی با محوریت عشق حسینی، همبستگی ملی، مهارتهای روانی در مسیر زیارت، چندین پادکست و ویدئو کلیپ با محوریت تجربه زیارت، آرامش معنوی و خدمت رسانی کادر درمان به زائران کربلای معلی و انتشار بیش از ۵ خبر و اطلاع رسانی از کاروانهای اعزامی دانشجویان به مسیر پیاده روی اربعین تولید و منتشر کند.
این تولیدات رسانهای، تلاشی بود برای آنکه نشان داده شود دانشگاه نهتنها محل آموزش، بلکه پایگاهی برای خدمت، همدلی، معنویت و انسجام ملی است.