معاونت فرهنگی و دانشجویی

محدودیت های دست اندرکاران سلف سرویس های غداخوری در ایام شیوع کرونا

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مفدا مشهد

مهندس فاطمه خجسته سرپرست اداره تغذیه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگویی با خبرنگار مفدا مشهد، نکاتی را در خصوص محدودیت های دست اندرکاران سلف سرویس ها در زمان شیوع بحران کرونا و ارائه خدمات سلف سرویس ها بیان کرد.

به گزارش مفدا مشهد، مهندس فاطمه خجسته سرپرست اداره تغذیه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگویی با خبرنگار مفدا مشهد، نکاتی را در خصوص محدودیت های دست اندرکاران سلف سرویس ها در زمان شیوع بحران کرونا و ارائه خدمات سلف سرویس ها بیان کرد:

خجسته در ابتدا عنوان کرد: از ابتدای بازگشایی سلف از فروردین ماه به دلیل شیوع بیماری کرونا به ناچار تغییراتی در استراتژی برنامه های غذایی لحاظ کردیم. به عنوان مثال بر اساس پروتکل های بهداشتی سرو غذا های کبابی ممنوع و محدود شده است، چون ممکن است نیم پز شود ، لازم بذکر است که رعایت این پروتکل های بهداشتی برای بیمارستان ها و همه مراکز آموزشی نیز صدق می کند.

خجسته در ادامه بیان کرد: از دیگرسو به علت حضور اندک دانشجویان، برنامه غذایی سه منویی به یک منویی تغییر یافت، طبیعتا این تغییر می تواند برای دانشجویان که امکان انتخاب غذاها را بر اساس سلایق و علایق خود داشتند محدودیت ایجاد نماید و باعث نارضایتی شود.

سرپرست اداره تغذیه افزود: به دلیل رعایت پروتکل های  بهداشتی ارائه غذا به صورت بسته‌بندی بوده که این امر نیز می تواند باعث افت کیفیت غذا شود.

مهندس خجسته تاکید کرد: ما به این واقفیم که در مجموع یکنواخت شدن غذاها می‌تواند در رضایتمندی دانشجویان تاثیر بگذارد ولی ما مجبور به رعایت پروتکل ها هستیم و بنا به پیشنهاد خود دانشجویان شوراهای صنفی منوها را محدود نمودیم.

 وی افزود: غذای دانشجو در حالت عادی در ظروف غذاخوری به صورت گرم سرو می شده و در حال حاضر به صورت بسته بندی ارائه شده و هر چه ییشتر از زمان آن بگذرد، کیفیت آن نیز می‌تواند به شدت کاهش پیدا کند، مخصوصاً این افت غذا در ایام ماه‌ مبارک رمضان بیشتر احساس می شد.

سرپرست اداره تغذیه تصریح کرد: پیمانکار سلف از فروردین ماه۹۹ تغییر نموده است و همکاران اداره تغذیه به طورمرتب در حال بررسی کیفیت غذاها هستند.

وی همچنین اظهار کرد: یکی از مهمترین نکاتی که در رضایتمندی دانشجویان می تواند تاثیر داشته باشد، حالات روانی زمان حال است و اضطراب و جو روانی موجود در جامعه نیز تأثیرات خود را به همراه دارد.

مهندس خجسته  در پایان گفت:دانشجویان می توانند از طریق امکان ثبت نظر در هر وعده ی غذایی که در سامانه موجود است نظرات خود را منعکس نمایند. ما از طریق نظر سنجی ها می توانیم کیفیت غذاها را بررسی و پیگیری لازم را داشته باشیم. وی همچنین تأکید کرد با توجه به بازگشایی دانشگاه ها و افزایش تعداد دانشجویان از روزهای آتی قرار است غذاها بصورت تدریجی پک بندی شوند. لذا امیدواریم این کار در جلوگیری از افت کیفیت غذا نقش داشته باشند و رضایت دانشجویان را فراهم آوریم. همچنین از دانشجویانی که زحمات کارکنان اداره تغذیه را در شرایط حاضر و با توجه به محدودیت های فراوان می بینند و قدردان هستند