معاونت فرهنگی و دانشجویی

همایش نقش و جایگاه نواوری در مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 
 
                                                                                                                                     اخبار و مقالات فرهنگی  
 
          

 
  نقش و جایگاه نواوری در مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی
 
فرهنگ و تمدن،ماموریت راهبردی بشر است . زمین با عناصر تمدن اباد میشود و هر یک از عناصر و موجودات ان به دست آدمی پرورانده و به کمال شایسته خود می رسند.بازسازی فرهنگی به معنای ان است که بشر در شکل جوامع و ملت های همسو،همدل و همگرا می بایست همواره مواردی را که مطلوب نیست و یا مطلوبیت خود را در شرایط خاص از دست داده ،بازنگری و بازسازی کند و ان را متناسب با شرایط ،سامان دهی نماید ،نوآوری به معنای ایجاد چیزهایی نوین برای پاسخگویی به نیازهای جدید و یا قدیمی در شکل نو و ابتکاری است . اما هر نواوری نمی تواند مفید و سازنده باشد،نوآوری مفید و سازنده آن است که در راستای اهداف و راهبردهای اصلی جامعه باشد.
با توجه به نیازهای روز افزون و جدید جوامع بشری لازم است مدیران فرهنگی در خصوص برنامه ریزی فرهنگی نقش نو و تازه ای ایفا نمایند. به همین منظور همایشی تحت عنوان (( نقش و جایگاه نوآوری در مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی )) از طرف معاونت فرهنگی دانشگاه ازاد اسلامی و معاونت فرهنگی واحد علوم و تحقیقات برگزار می گردد.از فرهیختگان و استادان ارجمند تقاضا می شود نقش افرینان این محفل علمی باشند.
 
اهداف همایش
- فراهم کردن زمینه به منظور تبادل افکار و آراء پیرامون مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی
- تبیین و تعیین الزامات مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی با حضور نخبگان ، اندیشمندان و صاحب نظران
- تبیین روشهای انسجام بخشی زیر ساخت های فرهنگی در راستای تحقق اهداف توسعه
 
مخاطبان
اعضاء هیات علمی دانشگاه ، مدیران فرهنگی ، اساتید ، کارشناسان ، پژوهشگران، صاحب نظران و سایر علاقمندان به حوزه مسائل فرهنگی
 
محورهای همایش
- مفهوم شناسی و ابعاد مدیریت فرهنگی
مدیریت فرهنگی و رصد فرهنگی
جایگاه اموزه های فرهنگی در برنامه ریزی فرهنگی
فرهنگ شناسی و برنامه ریزی فرهنگی کشور
- روش شناسی مدیریت فرهنگی
جریان شناسی فرهنگی و مدیریت فرهنگی
روشهای ارتباط فرهنگ با سایر ابعاد جامعه
شیوه های اولویت بندی مسایل فرهنگی
- تعیین الگو و طبقه بندی موضوعات در مدیریت فرهنگی کشور
موضوعات فرهنگی ، انواع و سطوح ان
شناخت شیوه های تعامل موضوعات فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی در جامعه
الگوهای طبقه بندی خرد و کلان فرهنگی
موضوعات فرهنگی در دیدگاه حضرت امام (ره)و اهمیت ضرورت انها
موضوعات فرهنگی در دیدگاه مقام معظم رهبری و اهمیت و ضرورت انها
- مدیریت فرهنگی کشور
رویکردهای مختلف مدیریت فرهنگی و ویژگیهای آنها
رویکردهای فرهنگی در مدیریت اسلامی
چگونگی نهادینه کردن رویکرد فرهنگی در مدیریت ویژگیهای مدیریت فرهنگی دستگاه های فرهنگی و دستگاه های غیر فرهنگی
- مدیریت فرهنگی کشور
نقد و ارزیابی برنامه های توسعه فرهنگی کشور
بررسی نقش حوزه های علمیه در تقویت فرهنگ و ارزشهای اسلامی
مدیریت فرهنگی و جامعه دانایی
نقش فرهنگی در توسعه کشورهای مختلف
جایگاه نظام ارتباطی در مدیریت فرهنگی کشور ادیان مختلف و مدیریت فرهنگی جوامع
مدیریت فرهنگی در جامعه اطلاعاتی
- سند چشم انداز مدیریت فرهنگی کشور
چشم انداز مدیریت فرهنگی کشور
چشم انداز بخش فرهنگی کشور در افق 20 ساله
اهداف فرهنگی برنامه پنجم توسعه و چشم انداز 20 ساله با رویکرد فرهنگی
- جریان شناسی فرهنگی
آسیب شناسی فرهنگی دستگاه های فرهنگی کشور
آسیب شناسی فرهنگی مراکز اموزش عالی
 
راهنمای تهیه و ارسال مقالات
-الویت انتخاب با مقاله هایی است که بیان کننده آخرین دستاوردها،نتایج و تجارب ناشی از طرحهای مطالعاتی و پژوهشی در زمینه محورهای همایش باشد.
- در ارائه مقاله ها بر اصول کاربردی بودن مقالات ، ارتباط محتوایی مقالات با محورهای همایش ، اجتناب از کلیات ، ارائه راه حلها و پیشنهادات مشخص و مبتنی بر اصول علمی تاکید می شود.
- عنوان دقیق مقاله و محور مورد اشاره همایش ذکر شود.
- مقاله ها باید بدیع ، نو و مبتنی بر نتیجه بوده و با مسائل مرتبط با مدیریت فرهنگی ارتباط داشته باشد.
- رعایت اعتبار منابع و دقت در رجوع به منابع علمی از شرایط انتخاب مقاله ها است .
- ادرس و مشخصات ارائه دهندگان مقاله ها باید بطور کامل تنظیم و تکمیل شود ( نام و نام خانوادگی ، مدیریت تحصیلی ، شغل ، تلفن ، نمابر و پست الکترونیکی )
- ارائه خلاصه مقاله ها حداکثر در 205 کلمه به زبان فارسی و در صورت امکان به زبان انگلیسی و بصورت تایپ با نرم افزار wordxp در لوح فشرده به همراه اصل مقاله ها ضروری است .
- به مقاله های برگزیده به رسم یادبود هدایای ارزنده تقدیم خواهد شد.
- خلاصه مقاله ها و مقاله های منتخب در کتاب مجموعه مقاله های همایش چاپ می شود.
 
مهلت ارسال مقالات
- مهلت ارسال اصل مقاله ها و پژوهشها تا (20 بهمن 1387)
 
ضوابط انتخاب مقالات
مقاله های همایش باید در دو نسخه با رعایت ضوابط ذیل به دبیرخانه همایش ارائه شود
- در زمینه محورهای اعلام شده همایش باشد.
- ترجیحا علمی - پژوهشی بوده و منابع ان دقیقا ذکر شود.
- مقاله های ترجمه ای باید همراه با متن اصلی و حاوی موضوعات جدید و تجارب قابل استفاده در زمینه فرهنگی باشد.
- قبلا در جایی ارائه یا چاپ نشده باشد.
- حداکثر در 25 صفحه  a4 در محیط wordxp با فونت Bzar و سایز 14 و همراه با لوح فشرده مقاله ها ، در مهلت مقرر ارسال گردد.
 
ارائه مقاله
- پس از تایید اصل مقاله ها توسط کمیته علمی ، از صاحبان انها جهت ارائه دعوت به عمل خواهد امد.
- تامین هزینه اقامت ، ایاب و ذهاب و ... ارائه دهنگان مقاله های پذیرفته شده بر عهده دفتر همایش می باشند.
 
ثبت نام
ثبت نام برای تمامی شرکت کنندگان محرتم ، دارندگان مقاله ، اعضاء هیات علمی ، کارشناسان و ... الزامی است و ضروری است فرم ثبت نام تکمیل و به دفتر همایش ارسال گردد.
 
مدارک لازم برای ثبت نام
- فرم تکمیل شده ثبت نام
- تمامی شرکت کنندگان در همایش لازم است فرم ثبت نام را از طریق پست سفارشی یا پست الکترونیکی به دبیرخانه همایش ارسال نمایند.
ادرس پسیت دبیرخانه ، تهران ،میدان پونک ، خیابان اشرفی اصفهانی شمالی ، به سمت حصارک ، دانشگاه ازاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات ، ساختمان مرکزی ، طبقه دوم ، اتاق 212، اداره مطالعات و پژوهش های فرهنگی .
ادرس محل برگزاری : تهران ، میدان پونک ، خیابان اشرفی اصفهانی شمالی ، به سمت حصارک ، دانشگاه ازاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات ، ساختمان علوم انسانی ، طبقه 7 ، سالن اجتماعات علامه حلی .
 
زمان برگزاری :12 اسفند 1387
 
ادرس سایت معاونت فرهنگی www.vccans.ir
پست الکترونیکی :pajouhesh[at]vccans.ir
تلفکس : 44804169-021